Vlasy, jeden z najvýznamnejších muzikálov druhej polovice 20. storočia, zaujal bezpochyby Miloša Formana nielen ponúkajúce sa možnosťou natočiť výpravný film s choreografickými číslami, modernou hudbou a provokujúcimi texty, ale predovšetkým svojimi presahmi za obvyklé hranice muzikálového žánru. V dobe svojho vzniku boli Vlasy dielom politickým a vyhrotene sociálněkritickým, odsudzujúcim vojnu vo Vietname a malomeštiacky ľahostajnosť voči tejto tragédii. A tiež dielom romantickým vzýval hippies a všetky formy ich rebélie proti zbytnělému konzervativizmu. Formanovi nerobilo žiadne problémy nájsť si vzťah k týmto rýdzo americkým témam, veď jadrom tam boli problémy, na ktoré sa sústreďoval vo všetkých svojich českých filmoch: generačný konflikt, naivná a čistá túžba mladosti po láske a slobode a rovnako protest proti konvenciám a predsudkom, ktoré tieto ilúzie bezcitne ničia. Ondříček mal tentokrát pred kamerou ďaleko rôznorodejšie a temperamentnejší reprezentantmi mladosti, než na aké bol zvyknutý doma, a tiež toho náležite využil. Sníma je takmer nepretržite v akcii a dynamickom pohybe, nevšíma si len reči tváre, ale celého tela, mladí muži a ženy v jeho podaní sú živelné a dravé, strhujúce svoju spontánnosť. Iste aj jeho zásluhou je tento film predovšetkým nákazlivou oslavou vitality a radosti zo života.
|
(Officiálny text distribútora)
|
|
|
0 komentárov:
Zverejnenie komentára